Home » Articole » Ce mananci cand esti insarcinata

Pentru a veni in sprijinul viitoarelor mamici, domnul doctor ginecolog Dan Raica,  ofera cateva sfaturi esentiale pe tot parcursul sarcinii.

In primul rand, incearca sa consumi cele 5 elemente deosebit de importante in dieta gravidei: acid folic, calciu, fier, zinc si fibre.

dan raica 2In primele 6 luni de sarcina este vital acidul folic, o vitamina B, care reduce cu pana la 50% riscul aparitiei defectelor de tub neural, cum ar fi spina bifida. Doza zilnica recomandata de 400 de micrograme de acid folic din legume, fructe, carne de pui si peste.

Doza zilnica necesara de calciu de 1,200 mg se poate obtine consumand lactate degresate, suc de portocale si produse obtinute din soia, acestea avand un rol deosebit de important in al doilea si al treilea trimestru de sarcina, in formarea oaselor si dintilor bebelusului tau.

Fierul este deosebit de important in trimestrul III de sarcina cand volumul de sange din corpul tau creste cu pana la 50% si ai nevoie de 30 mg pe zi. Daca nu il asimilezi din alimente, poti lua, la sfatul medicului, supliment cu fier (a carui absorbtie este facilitata de vitamina C pe care o gasesti din abundenta in fructe si legume proaspete).

Necesarul de zinc creste pana la 15 mg pe zi in perioada sarcinii. Lipsa de zinc este strans legata de aparitia malformatiilor, intarzierilor de crestere si nastere prematura. Cu toate ca nucile, cerealele integrale si legumele reprezinta importante surse de zinc, mineralul este cel mai bine absorbit din carne sau fructe de mare.

doctor dan raica12

In timp ce toate acestea sunt vitale bebelusului tau, fibrele sunt esentiale sanatatii viitoarei mamici. Se pot procura din fructe, legume si cereale integrale, doza zilnica recomandata este de 25-35 mg pe zi. Acestea previn constipatia, ajuta tranzitul intestinal si dau senzatia de satietate pentru mult timp.

De asemenea, doctorul Dan Raica te sfatuieste sa bei cel putin 10 pahare de lichide pe zi. Este greu sa mentii un nivel optim de hidratare al organismului in sarcina, deoarce lichidele trec usor din vasele de sange in tesuturi, totusi hidratarea este esentiala pe toata perioada sarcinii pentru prevenirea unei nasteri premature: cand nu bei lichide, corpul secreta un hormon care stimuleaza contractiile. Hidratarea corecta a gravidei poate preveni durerile de cap, ameteala, pietrele la rinichi, constipatia si hemoroizii! Poti sa stii ca bei destule lichide, cand urina ta este limpede si clara.

Totodata, este bine sa consumi alimente colorate. Nu numai ca iti dau elemente nutritive esentiale pentru sanatate, dar consumand varietati de fructe si legume ii dai sansa piticului tau din burtica sa experimenteze gusturi noi prin intermediul lichidului amniotic. Chiar daca in primul trimestru bananele si merele sunt singurele alimente pe care le poti consuma, nu te stresa, insa indata ce te vei simti mai bine incepe sa consumi alimente intens colorate: morcovi, afine, spanac, bogate in antioxidanti.

Limiteaza expunerea la pesticide, consumand mancare organica. Studii recente au demonstrat legatura dintre posibila aparitie a problemelor de imunitate ale bebelusului si consumul de alimente tratate cu pesticide. Exista dovezi ca nitratii (compus chimic al fertilizatorilor) pot interactiona cu mediul hormonal al mamei si pot provoca nastere prematura sau malformatii. Produsele care contin cele mai multe pesticide (in cazul in care sunt tratate) sunt cele cu coaja subtire: capsunile, piersicile, perele.dan raica

Dan Raica iti recomanda de asemenea sa consumi acizi Omega 3. O dieta bogata in acizi Omega 3 contribuie la dezvoltarea neurologica armonioasa, imbunatateste memoria, functia cognitiva a bebelusului tau. De asemenea, este dovedit ca scade riscul depresiei post-partum. Sunt doua surse diferite de grasimi Omega 3: pestele si plantele. Carnea de somon si hering este bogata in Omega 3. Crevetii, tonul si sardinele reprezinta o sursa importanta de acizi grasi, insa gravidelor nu li se recomanda consumul de carne de rechin, peste spada sau macrou din cauza cantitatii ridicate de mercur continuta. Alte surse de Omega 3 sunt nucile, fasolea, uleiul de seminte de in (o lingurita= 7200mg).

Asadar, pentru o sarcina sanatoasa ar fi bine sa tii seama de aceste sfaturi pe care le recomanda doctorul ginecolog Dan Raica.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: -1 (from 1 vote)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.